Hakkında

Nazlı Alimen Pazarlama ve Kültürel İncelemeler alanlarındaki doktora çalışmasını London College of Fashion’da tamamlamıştır. Bunun öncesinde, Milano’daki Istituto Marangoni’de Marka Yönetimi Yüksek Lisans programını tamamlamış ve İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden MBA derecesini almıştır. Moda ile uzun yıllardır süregelen kişisel ilgisi ve de İşletme ve Sosyoloji temelli eğitimlerinin yanısıra lisans derecesini Giyim Üretimi ve Tekstil Teknolojisi alanlarında Gazi Üniversitesi’nden almıştır.

Dr. Alimen’in çalışma alanları arasında moda ve giyim başta olmak üzere görsel ve materyal kültürler, tüketim kültürü ve moda pazarlama yer almaktadır. Bu alanlarda çeşitli akademik dergilerde yayın yapmış ve The Routledge International Handbook of Veils and Veiling Practices adlı kitaba katkıda bulunmuştur.

Türkiye’de din temelli giyim-kuşam ve moda konularına odaklanan doktora tezi, Londra merkezli yayınevi I.B.Tauris tarafından Faith and Fashion in Turkey: Consumption, Politics, and Islamic Identities başlığıyla yayınlanmıştır.

Dr. Alimen, London College of Fashion, Helsinki Üniversitesi ve Aalto Üniversitesi’nde Pazarlama ve Kültürel İncelemeler alanlarında dersler vermiştir.